Ettersom situasjonen vedrørende COVID-19 fortsetter å utvikle seg vil vi gjerne klargjøre hvilke tiltak vi gjør for å beskytte våre ansatte slik at vi kan opprettholde leveringer av varer og tjenester til våre kunder, og gi støtte til den samlede innsatsen for helsesektorens bekjempelse av virusutbruddet.
På nåværende tidspunkt vil vi ikke permittere noen av våre ansatte eller motta finansiell støtte fra noen myndigheter ettersom vi tror at selskapet vil opprettholde en sunn økonomi i nærmeste fremtid.
Våre folk
Våre ansatte er vår viktigste ressurs og vår nummer en prioritet. Derfor har vi tatt en rekke skritt for å holde dem friske og trygge. Disse inkluderer å arbeide hjemmefra for alle som har mulighet for det, og samtidig åpnet for fleksibilitet som gjør det mulig å ta vare på andre samt deres egen helse og velvære.
Vi har gjort ytterligere sikkerhetstiltak for sentrale ansatte ved produksjonssteder, laboratorier, varehus og logistiske avdelinger. Disse inkluderer for eksempel redusert linjehastighet for å sikre opprettholdelse av sosial avstand til enhver tid, og justeringer i arbeids-skiftene for å minimere kontakt.
Ansatte ved våre produksjonssteder må bruke personlig beskyttelsesutstyr (PPE) for enkelte aktiviteter. For å sikre at vi ikke konkurrerer med behovet til essensielle helsearbeidere, forsøker vi å finne beholdninger av PPE som ikke vil være førstevalg for helseteam som arbeider i frontlinjen.
Våre kunder
Kontinuitet av varelevering til våre kunder er en viktig prioritet for Dechra. Vi har investert signifikante ressurser for å sikre opprettholdelse av adekvat beholdning av råvarer og ferdige produkter for å kunne møte behovet i markedet. På nåværende tidspunkt kan vi ikke forutse noen store problemer vedrørende råvarer til Dechra’s produkter. Vi er opptatt av å holde våre produksjons- og logistikk funksjoner stabile. Mange av våre distribusjonspartnere kjøpte også tilleggsprodukter i mars for å sikre kontinuiteten i forsyningen.
Vi fortsetter å utvikle nytt innhold til Dechra Academy for å støtte læring via internett og CPD for veterinærene. For å komplettere dette har vi også utvidet vårt webinarprogram over hele USA og Europa.
Våre tekniske service teams over hele verden som nå arbeider hjemmefra fortsetter å tilby direkte support og hjelp til kunder med håndtering av spesifikke produktrelaterte spørsmål.
Vår produktutvikling
I tillegg til å opprettholde produksjon og levering av eksisterende produkter, fortsetter vi å investere i produktutvikling for å skape nye løsninger som støtter våre kunders behov. Til tross for noen begrensninger er dette aspektet av vårt arbeid i stor grad uaffisert av nåværende situasjon, derfor fortsetter vi å videreføre vår forretnings- og produktutviklingsagenda.
Våre partnere
Vi fortsetter å samarbeide med offentlige organisasjoner og globale helsetjenester for å møte økte behov for visse legemidler som kan brukes til behandling av medisinske tilstander hos mennesker så vel som hos dyr. Der det er mulig, gir vi også ansatte tid til frivillig å støtte ulike medisinske og omsorgstiltak.
Som en etisk og verdi drevet virksomhet har Dechra som mål å bidra i å bremse spredningen og konsekvensene av COVID-19, og vi vil fortsette å utforske flere muligheter for å støtte kolleger, kunder og partnere over hele kloden i løpet av denne utfordrende tiden.
Navigation